Dla banków Facebook to już nie tylko kanał komunikacji z klientami. Niektóre chcą za jego pośrednictwem sprzedawać swoje usługi. Kredyty na Facebooku to nie fikcja! Niedługo może się to stać faktem.
Media społecznościowe przestają powoli służyć wyłącznie jako narzędzia komunikacyjne. Coraz częściej stają się miejscem obsługi klienta. Miejscem, gdzie produkty oferowane są w jak najbardziej przystępny sposób. Najpopularniejszym portalem społecznościowym ostatnich lat jest dobrze wszystkim znana witryna Facebook. Zintegrowanie swoich usług z portalem zapowiadają dwa polskie banki – Alior Sync i mBank. Jakie korzyści niesie takie rozwiązanie? Użytkownikom łatwiej będzie wysyłać przelewy – bo wykaz facebookowych znajomych mimowolnie może służyć jako lista zdefiniowanych odbiorców. Klienci związani z bankiem na portalu społecznościowym oczekują wymiennych korzyści. Rozwiązanie, które zaproponowały Alior Sync oraz mBank ma na celu uwypuklić zyski konsumentów z prowadzonej „facebookowej komunikacji”. Banki zyskują nie tylko zaufanie klientów, ale także wiele innych korzyści. Między innymi, pozyskiwanie danych o użytkownikach Facebooka, będących jednocześnie klientami, pozwoli bankom na dokładniejszą ocenę wiarygodności klientów. Ocena będzie brana pod uwagę podczas udzielania ewentuakego kredytu. Dodatkowo komunikakcja ta pozwoli na dobranie odpowiedniej oferty, indywidualnie, dla każdego klineta. Np. zamieszczenie wpisu o narodzinach dziecka będzie świetną okazją do sprzedania rodzicom programu oszczędzania albo ubezpieczenia.
Czy mariaż mediów społecznościowych i banków będzie udanym eksperymentem? Być może, o ile to sami użytkownicy będą określać granicę pomiędzy tym, co prywatne, a co publiczne.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz